Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

راهنمای سفر به هند | هرآنچه باید درباره کشور هند بدانید

اغلب گفته می‌شود که هند یک کشور نیست، بلکه یک قاره است. هند که از قله‌های یخ زده هیمالیا تا سرسبزی گرمسیری کرالا امتداد دارد، طیف بی نظیری از مناظر، فرهنگ‌ها و مردم را در بر می‌گیرد. سفر در هند به شما این امکان را می‌دهد که با افراد مختلف از مذاهب بزرگ جهان ملاقات کنید، با آیین‌های معبدی که از زمان فراعنه مصر انجام می‌شد روبرو شوید و ساختمان‌های باستانی قرن‌ها قبل از تاج محل را ببینید. در ادامه راهنمای سفر به هند را می‌خوانید. در این راهنما، کشور هند با جزئیات توضیح داده شده است.

حقایق سفر به هند

  • زبان گفتاری: هند 22 زبان رسمی دارد، اما رایج ترین زبان هندی است
  • واحد رسمی ارز: روپیه هند
  • جمعیت هند: 1.3 میلیارد نفر
  • پایتخت شهر دهلی است
  • تعداد گردشگران به هند: 10 میلیون در سال 2017. 8.89 میلیون در سال 2016، رشد 15.6٪
  • هند یک جمهوری دموکراتیک پارلمانی فدرال است که در آن رئیس جمهور هند رئیس دولت و نخست وزیر هند رئیس دولت است.
  • هند با بیش از سه میلیون کیلومتر مربع مساحت هفتمین کشور بزرگ جهان است
  • هند 38 مکان میراث جهانی یونسکو دارد که از جمله آنها می توان به قلعه آگرا، شهر جیپور و گات غربی اشاره کرد.
  • 23 زبان رسمی به همراه بیش از هزار زبان و گویش فرعی صحبت می شود. هندی زبان بیش از 40 درصد از مردم است. انگلیسی نیز به طور گسترده صحبت می شود.
  • راه آهن هند با حدود 1.4 میلیون کارگر بزرگترین کارفرمای هند است
  • صنعت فیلم هند با تولید 1900 فیلم در سال و درآمدی بالغ بر 4 میلیارد دلار، بزرگترین صنعت فیلم در جهان است.

در هند کجا برویم

هند دارای 29 ایالت است که مکان‌های دیدنی امپراتوری مغول و رشته‌کوه‌ها در شمال،  سواحل و جنگل‌های پوشیده از نخل در جنوب قرار دارند.

  • بعید است که در اولین سفر خود به هند بتوانید تمام مکان‌های دیدنی هند را ببینید. بهتر است روی چند منطقه تمرکز کنید تا از زمان خود نهایت استفاده را ببرید.  شهرهای هند مانند بمبئی، دهلی، جیپور، حیدرآباد و چنای بدون شک مکان‌هایی پر از آدرنالین و زیبایی هستند. اما می‌توان برای مدت طولانی بدون پا گذاشتن در هند سفر کرد، در عوض در مناطق روستایی و آرامش‌بخش‌تر پیچید. مثلث طلایی پرمسافر ترین مسیر در کشور است که شما را از بناهای تاریخی چشمگیر به مناظر آرام می‌برد. در اینجا دهلی، شهر صورتی جیپور و آگرا، خانه تاج محل را پوشش خواهید داد.
  • ایالت راجستان به دلیل ترکیبی از مناظر بیابانی و شهرهای منحصربه‌فرد، اغلب محبوب‌ترین ایالت در بین مسافران است، اما مناطق زیادی از هند وجود دارد که می‌توان برای افرادی که بار دوم یا سوم یا مسافرانی که زمان بیشتری را در اختیار دارند، کشف کنند.
  • در طرف دیگر کشور، خطوط ساحلی گوا با حاشیه نخل، جمعیت گردشگران بین المللی و داخلی را به استراحتگاه‌های ساحلی پر جنب و جوش خود می‌کشاند. درست در پایین ساحل، کرالا آرام‌تر برخی از بهترین سواحل استوایی هند، مزارع چای و ادویه و پارک‌های ملی را در اختیار فیل‌ها، ببرها و میمون‌ها قرار می‌دهد.

بهترین زمان برای سفر به هند

تصمیم گیری در مورد زمان سفر به هند به دلیل آب و هوای بسیار متنوع آن می‌تواند پیچیده باشد. فصول هند به فصل مرطوب، مرطوب موسمی و فصل خشک و خنک تقسیم می‌شود.

  • فصل باران‌های موسمی از ماه می تا سپتامبر رخ می‌دهد. این کشور تأثیر زیادی بر سفر در هند دارد زیرا مسیر خود را به سمت شمال شرقی از طریق این کشور، از ساحل کرالان طی می کند. در این مدت جنوب هنوز چند ماه ابر، باران و رطوبت دارد.
  • بنابراین، بهترین زمان برای سفر به هند نوامبر تا مارس است، زمانی که اکثریت کشور در دمای راحت و آب و هوای خوب قرار دارند. دهلی، آگرا، راجستان و بنارس برای سفر به هند در این دوره عالی هستند، در حالی که گوا و مرکز این کشور کمی خنک تر اما همچنان راحت است.
  • جنوب می‌تواند بسیار گرم باشد، ماه‌های می و ژوئن غیرقابل تحمل هستند، بنابراین بهتر است در این زمان از سال از آنها اجتناب کنید. کرالا یا تامیل نادو بهترین مکان‌ها برای ژانویه تا مارس هستند.
  • اگر به دنبال تجربه هیمالیا هستید، بهترین زمان برای رفتن از ماه مارس به بعد است، با فصل اوج پیاده روی در ماه های آگوست و سپتامبر، بقیه کشور در این زمان بسیار مرطوب است. اطلاعات دقیق تری در مورد زمان رفتن به هند پیدا کنید.

چگونه به هند برسیم

بیشتر مسافرانی که از هند بازدید می‌کنند به این کشور پرواز می‌کنند و پیدا کردن پروازهای خوب کار دشواری نیست و این پروازها معمولاً به دهلی یا بمبئی می‌رسند.برای رزرو تور هند کلیک کنید.

مانند هر مقصد دیگری، کرایه‌ها با توجه به فصل‌ها متفاوت است. برای سفر در هند، کرایه‌ها از نوامبر تا مارس، معمولاً زمانی که بهترین زمان برای بازدید از بیشتر مناطق این کشور است، بالاترین قیمت است. از آوریل تا می و آگوست تا اوایل اکتبر ارزان‌تر هستند و بهترین معاملات پرواز را در فصل کم‌تردد ژوئن و جولای دریافت خواهید کرد. به خاطر داشته باشید که کرایه‌های هواپیما در طول جشنواره‌ها و رویدادهای اصلی هند، مانند دیوالی در ماه اکتبر/نوامبر، بالاتر است. برای جزئیات بیشتر، از صفحه ما برای رسیدن به هند دیدن کنید.

چگونه به دور هند سفر کنیم

هنگامی که در هند هستید، رفت و آمد چیز دیگری است که باید به آن توجه کنید. و نیاز به برنامه ریزی رو به جلو دارد. حمل و نقل بین شهری در هند راحت‌ترین، سریع‌ترین یا کارآمدترین حمل‌ونقل در نظر گرفته نمی‌شود، اما مقرون به صرفه است. هر کجا که نیاز دارید بروید، به احتمال زیاد مسیری در آنجا وجود دارد. گزینه‌های اصلی قطار یا اتوبوس، اما گاهی اوقات هواپیما یا قایق هستند، و در داخل شهرها، ریکشاها و سیستم‌های مترو نیز وجود دارد.

مکان‌های برتر برای بازدید در هند

در زیر به برخی از مکان‌های برتر هند اشاره می‌کنیم:

جیسالمر

جیسالمر یک شهر بیابانی بوده که در غرب راجستان واقع شده است. در میان صحرای ثار، معماری ماسه‌سنگ طلایی بر فراز چشم‌انداز برجست و نام مستعار «شهر طلایی» را توضیح می‌دهد. در حالی که تجارت در سال‌های اخیر افزایش یافته است، اما همچنان یکی از محبوب‌ترین و ارزشمندترین مقاصد هند برای بازدید است و بازار آن همچنان سرزنده و جذاب و موقعیت منحصربه‌فرد دارد.

گوکارنا

در شمال مانگالورو، گوکارنا شهری است بین سواحل زیبا و دامنه‌های گات غربی. این مکان با مکان‌های مقدسی مانند معبد ماهابالشوار، همیشه یک مقصد زیارتی برای هندوها بوده است، اما از دهه 1990 به‌خاطر جذابیت و سواحل خود و به‌عنوان جایگزینی برای گوا در نزدیکی، بازدیدکنندگان را به خود جذب کرده است.

تاج محل

تاج محل که در سراسر جهان شناخته شده است، یکی از بزرگترین ساختمان‌های جهان و نماد نهایی عشق است. امپراطور شاه جهان ذهن پشت این طرح بزرگ بود تا همسر مورد علاقه خود، ارجمند بان بیگم، معروف به ممتاز ماهول، «برگزیده قصر» را به ثبت برساند. بهترین زمان برای دیدن تاج محل صبح زود با جمعیت نسبتاً کمی است در حالی که کاخ غرق در درخشش قرمز ملایم است.

بنارس

بنارس به شهر نور معروف است و یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است. تاریخ آن غرق در هندوئیسم است و مکانی با اهمیت مقدس باقی مانده است.  در محل آن در کنار رودخانه گنگ، هزاران زائر و ساکنان برای وضو گرفتن روزانه خود به قات های سنگی بزرگ می‌آیند.

امریتسار

شهر مقدس سیک‌ها، امریتسار، شامل معبد طلایی است که یک منظره دیدنی و بزرگترین جاذبه است. این بزرگترین شهر در پنجاب است، بنابراین می‌تواند پر سر و صدا و شلوغ باشد، اما شهر قدیمی پر جنب و جوش است و باید از آن دیدن کرد.

هامپی/ویجایاناگار

ویجایاناگار که زمانی پایتخت امپراتوری هندو بود، در قرن شانزدهم ویران شد و اکنون تنها چیزی که باقی مانده است ویران شده "شهر پیروزی" است، منظره ای سورئال از تخته سنگ های طلایی، مجسمه های باستانی و مزارع موز. اکنون بیشتر با نام Hampi، نام دهکده اصلی محلی شناخته می‌شود.

فرهنگ در هند

هند، کشوری غنی از نظر فرهنگی و متشکل از پیشینه‌های مختلف قومی، فرهنگی، زبانی، تاریخی و مذهبی، سرزمین تنوع و شاهکارهای تاریخی است. هندوئیسم، بودیسم و ​​سیکیسم در اینجا متولد شدند، اگرچه چندین دین اصلی دیگر با خوشحالی در هماهنگی با یکدیگر زندگی می‌کنند. هند که اغلب به عنوان ادغام چندین فرهنگ شناخته می‌شود، فرهنگ فراوانی دارد که هر منطقه سنت‌های متمایز خود را دارد.

غذا و نوشیدنی در هند

غذاهای هندی در سرتاسر جهان محبوب هستند و به اندازه فرهنگ این کشور متنوع هستند که به آن سرزمین ادویه‌ها، طعم‌های قوی، کاری معطر و طیف وسیعی از گوشت‌ها و سبزیجات می‌گویند، غذاها منطقه به منطقه تغییر می‌کنند. به دلایل واضح، شهرهای ساحلی دارای کاری ماهی خوشمزه هستند در حالی که مناطق سرزمین اصلی به دلیل سبزیجات گیاهی شناخته شده هستند. گوشت گاو تقریباً در غذاهای هندی وجود ندارد، زیرا گاوها طبق قوانین هندو مقدس تلقی می‌شوند. کاری که باید امتحان کنید شامل گوشت گوسفندی روگان جاش، ماچر جهول، وادا کاری و پانیر تیکا ماسالا است.

هزینه ها و پول

واحد پول هند روپیه است که به اسکناس های کاغذی 5، 10، 20، 50، 100، 500 و 1000 تقسیم می‌شود. سکه ها 1، 2، 5 و 10 هستند. یکی از مهم ترین نکاتی که در مورد روپیه هند باید به آن توجه کرد این است. که از نظر فنی ورود و خروج آنها از کشور غیرقانونی است. دستگاه های خودپرداز را می‌توان در سراسر بانک‌های اصلی هند در تمام شهرهای بزرگ، شهرک ها و مناطق توریستی یافت.

ایمنی سفر در هند

سفر در هند، به طور کلی، برای بازدیدکنندگان ایمن است. همانطور که در هر جایی انتظار می‌رود، یک گردشگر ممکن است بیشتر مستعد سرقت‌های کوچک و کلاهبرداری باشد، اما عقل سلیم و اقدامات احتیاطی بسیار راهگشا است. مکان‌های شلوغ  از جمله وسایل حمل و نقل عمومی،  قبل از هر چیز جایی است که باید هوشیاری خود را حفظ کنید، زیرا در اینجا بیشتر احتمال دارد که جیب برها کار کنند.

هنگام اقامت در اتاق‌های خوابگاه، حتماً چمدان‌های خود را با قفل، قفل کنید و مراقب هر چمدانی که در بالای اتوبوس نگهداری می‌کنید باشید و مطمئن شوید که به خوبی ایمن است. اگر به شنا می‌روید، وسایل خود را بدون مراقبت رها نکنید. 

شرایط ویزای مسافرتی هند

بیشتر گردشگران برای سفر به هند به ویزا هند نیاز دارند. خوشبختانه، در طول سال‌ها روند دریافت ویزای توریستی استاندارد ساده شده است. امروزه درخواست‌های آنلاین اصلی ترین راه برای دریافت ویزا برای بازدید کوتاه مدت است. برای افرادی که قصد تحصیل یا کار در هند را دارند، باید برای ویزای ویژه اقدام کنند.

همانطور که گفته شد، درخواست‌های ویزای آنلاین رایج‌ترین و کارآمدترین راه برای ورود به هند است و این باعث ایجاد ویزای توریستی الکترونیکی می‌شود. شهروندان بریتانیا، ایرلند، ایالات متحده، کانادا استرالیا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی و بسیاری از کشورهای دیگر واجد شرایط دریافت ویزای توریستی الکترونیکی از طریق پورتال رسمی آنلاین دولت هند هستند. آنها به مدت یک سال از تاریخ صدور برای اقامت 90 روزه در طول هر بازدید معتبر هستند (بازدیدهای متعدد مجاز است). فقط مطمئن شوید که آن را حداقل چهار روز - و نه بیشتر از 30 - قبل از سفر مطمئن کرده اید. برای برنامه، به جزئیات سفر، عکسی از خودتان برای آپلود و پرداخت هزینه آنلاین نیاز دارید. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون الکترونیکی را چاپ کرده و با خود به هند ببرید. پس از نشان دادن این، ویزای شما در بدو ورود صادر خواهد شد.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.